Trening na masę – wskazówki

 

Nic na siłę

Najlepiej wymyśl sobie w domu lub w drodzę na siłownie co tego dnia będziesz ćwiczył i w jakiej kolejności, a najlepszym sposobem jest zapisanie tego. Podczas treningu nie kombinujesz zbytnio wtedy, masz rozpisane wszystko i lecisz po kolei. Trening siłowy to ciężka praca, więc liczy się dobre nastawienie i mobilizacja, jeśli jesteś chory bądź brak ci w tym dniu energii, odpuść sobie po prostu zregeneruj się, a jak wrócisz zrobisz to ze zdwojoną siłą.

 

 

Najlepsze na koniec

Duża liczba trenujących osób wchodząc na siłownie pełni motywacji do działania zaczyna trening od swoich ulubionych ćwiczeń. Jak wiadomo z biegiem zmęczenia i długości treningu nasza motywacja się wypala, przez co te mniej lubiane partie mięśni lub ćwiczenia są robione mozolnie albo wcale. Zrób na odwrót na początku treningu wykonaj cwiczenia których nie lubisz, a gdy zmęczenie będzie duże to na deser zostaną ulubione. Ich dokładne wykonanie nie sprawi ci większego problemu.

 

Nie gadaj tylko się rozciągaj

Zrób dobry uczynek dla swoich mięśni i zamiast gadać lub sprawdzać telefon w przerwie między seriami, zacznij rozciągać mięśnie które dopiero co pracowały. Dzięki temu zabiegowi zwiększysz swoją ruchliwość, i zagonisz więcej włókien mięśniowych do pracy przy następnej serii.

 

Brzuch przy kawie

Podczas ćwiczeń na brzuch zwanych scyzorykami albo przy unoszeniu nóg, starasz się rzeźbić dolną część brzucha. Jednak przy dużym wysiłku angażowane są do tego również mięśnie zginające biodra oraz przednie mięśnie uda, przez co brzuch nie jest zmuszony do maksymalnej pracy. A teraz weź kubeczek wody i postaw go sobie na brzuchu poniżej swojego pępka, robiąc ćwiczenia przechyl go delikatnie w stronę nóg i skup się na nim maksymalnie. Skupienie uwagi na kubku i wodzie pozwoli ci maksymalnie zaangażować dolne partie brzucha w te ćwiczenia.

 

Wizualizacja

Arnold zawsze sobie wyobrażał że jego bicepsy są rosnącymi górami, raczej nie zaprzeczysz że takowych nie miał. Podczas wykonywania ćwiczeń pozwól sobie odlecieć, wyobrażaj sobie pracę swojego mięśnia, to naprawdę działa. Szczególnie dobrze spisuje się podczas wykonywania przysiadów lub pleców. Wizualizacja stawia dodatkowe wyzwanie układowi mięśniowo-nerwowemu co daje lepszą koncentrację i równowagę.

 

Automatyczna skrzynia biegów

Wyobraź sobie takie połączenie ćwiczeń, startujesz z pierwszą serią wyciskania hantli na ławce płaskiej. Z każdą następną serią podnosisz oparcie ławki o jeden stopień, aż dojdziesz do pionowego położenia. Gwarantuję Ci że ćwiczenia nie będą monotonne, i dowiesz się jak pracują włókna mięśniowe o których istnieniu nie miałeś nawet pojęcia. Dodatkowo będziesz w stanie wykonać więcej powtórzeń.

Wyciągnij maksa z Bicepsa

Standardowe ćwiczenia podczas ładowania bica wyglądają tak, że podczas unoszenia przedramion z hantlami środek twojej dłoni skierowany jej podczas całego ruchu do wewnątrz. Spróbuj wykonać ćwiczenie tak aby podczas wyprostu ręki kciuk był skierowany w kierunku tylnym (pokazywał to co stoi za tobą). Dzięki temu wyciągniesz więcej z tego ćwiczenia, sprawdź a przekonasz się!